Řada 151
Výroba a provoz
Řada 151 je lokomotiva vzniklá modernizací řady 150. Modernizace proběhla v letech 1992 a 2002 a bylo modernizováno celkem 13 vozů této řady. Tyto lokomotivy jsou určené především pro vlaky EuroCity, EuroNight a InterCity, na tratích Ústí nad Labem - Praha - Ostrava - Košice. Z dep v Praze byly tyto lokomotivy přesunuty do dep v Olomouci a v Bohumíně.
Konstrukce a technika
Lokomotiva 151 se od původní řady 150 nějak zásadně neliší. Jediným rozdílem tvoří tažná síla, rychlost a ne o hodně zmenšená hmotnost. O modernizaci se postaraly Škoda Plzeň a ČMŽO Přerov.
Rok výroby: modernizace - 1992, 2002
Maximální rychlost: 160 km/h
Výkon: Hodinový - 4200 kW
Trvalý - 4000 kW
Maximální tažná síla: 210 kN
Pojzd: BoBo
Služební hmotnost: 82 t
Počet kusů: 13
Zdroj: wikipedia.org, atlaslokomotiv.net
Poznámka: fotografie v plném rozlišení a zobrazení ve fotogalerii !