Archiv článků

Řada E469.0

19.11.2013 17:20
Výroba a ukončení provozu Jde vlastně o prototyp řady 121, která je dnes nasazováná v nákladní dopravě. Roku 1959 Škoda zahájila výrobu "univerzálních lokomotiv" řady E499.1 (dnešní řady 140 a 141). Ale slovní spojení "univerzální lokomotiva" byl tehdy a stále je spíše teoretickým pojmem. Řady...

Řada 114

18.11.2013 16:56
Výroba a provoz Lokomotiva byla vyráběna Škodou v letech 1996 - 2000 jako posunovací lokomotivu III. generace s označením 90E. Původně jsi tyto lokomotivy už v roce 1990 obědnala ještě tehdejší ČSD, však později její nástupce ČD stratila zájem o tyto stroje. Nakonec byly dodány společnosti Doly...

Řada 113 (E426.0)

18.11.2013 16:32
Výroba a provoz Řada 113 je elektrická lokomotiva na stejnosměrný proud určená k provozu osobních vlaků na vedlejších elektrizovaných tratích. Vyráběla jí plzešká Škoda roku 1973 pod označením 33E. Počátkem 70. let končil ekonomický provoz řady 100 a proto byly obědnány nové elektrické lokomotivy...

Řada 112 (E457.0)

17.11.2013 19:57
  Výroba a ukončení provozu Jak bylo řečeno v článku o lokomotivě 111, je 112 její prototyp. Ohořelá řada 110 byla rekonstruována roku 1977 na tuto řadu firmou Škoda. Od tohoto roku do roku 1988 byla lokomotiva neustále zkoušená. Poté její poslední léta života si prožila na ostravských...

Řada 111 (E458.1)

17.11.2013 18:41
Výroba a provoz Tato lokomotiva určená k posunu na stanicích jako její předchůdce řada 110, byla vyráběna Škodou v letech 1981 - 1982. Kromě posunu však byly nasazovány i jako tažné jednotky osobních vlaků. Je i důsledkem rychlé rozvíjecí se elektrizace tratí po tehdejších...

Řada 110 (E458.0)

10.11.2013 22:07
Výroba a provoz Tato lokomotiva byla vyráběna roku 1971 - 1973 plazeňskou Škodovkou s označením 33E. I. generace lokomotiv neměla posunovací lokomotivu, posun většinou zajišťovaly dieslové lokomotivy. Až II. generace lokomotiv zahájila projekt posunovacích lokomotiv a těmi se právě měly stát...

Řada 106 (E406.05)

10.11.2013 21:02
Výroba a ukončení provozu Tato lokomotiva byla původně vyrobená jako akumulátorová lokomotiva roku 1931 - 1949 s označením 5E. Škoda vyrobila 12 těchto strojů. Napájení akumulátorů sběračem se jedna s lokomotiv dočkala až v roku 1984 a od roku 1985 zajištovala tažbu vleček u Dětmarovické...

Řada 100 (E422.0)

10.11.2013 11:52
Výroba a ukončení provozu Tato elektrická lokomotiva na stejnosměrný proud je určena pro vedlejší tratě s napájecí soustavou 1,5 kV. Vyráběla se v letech 1956 - 1957 plzeňská firma Škoda která dala lokomotivě označení Škoda 15E. Lokomotiva řady 100 patří tvz. k lokomotivám I. generace. Lokomotiv...

Řada 16E

06.11.2013 17:16
Výroba a ukončení provozu Lokomotivy značky Škoda typ 16E nejsou něják významné stroje, ale díky svými osudy např. dvou těchto strojů, kdy jedna byla přestavěná na dieselelektrickou a druhá na akumulátorovou, dělá z těchto lokomotiv výjimečné stroje. Tyto lokomotivy byly vyrobené na požadavky...

Úprava webu

06.11.2013 16:50
Před chvilí jsem trošku vylepšil web. Když už mám ty články tam házet znova od začátku, tak ať má stránka nějákou tzv. úroveň ;) A co že je nového ? Články se budou tentokrát členit do více podstránek. Takže by to mělo zjednodušit vaše hledání nějákého článku na tomto webu. Pro lenochy je tu...
Záznamy: 31 - 40 ze 54
<< 2 | 3 | 4 | 5 | 6 >>